توضیحاتی درباره فناوری و نحوه عملکرد شرکت AcTeco
فن آوری ابری 1.0 ، محصول نسل اول این سیستم به شما اجازه رانندگی و عیب یابی مدرن در عصر اینترنت را می دهد.سیستم عیب یاب هوشمند به بهبود کیفی رانندگی کمک می کند لذا با این سیستم خودرو شما تنها یک ابزار حمل و نقل نیست و میتوان از آن هماهنند یه انسان هوشمند ، برای رفع نیازهای رانندگی کمک گرفت. این سیستم همانند یک سیستم 360 درجه نگهداری هوشمند مبتنی بر تکنولوژی ابری (Cloud) و با استفاده از پایگاه داده های هوشمند می باشد. با کمک این سیستم یک ارتباط یکپارچه با اینترنت موبایل شخصی و شرایط محیطی رانندگی در جاده حاصل می گردد و همچنین سیستم سرگرمی خودرو و شبکه کن بخوبی با هم ادغام می شوند. از طریق این فن آوری به کمک سیستم هدایت صدای طبیعی و طرح واسط کاربری میتوان به رانندگی ایمن با نظارت از راه دور بر پایه فن آوری ابری دست یافت و رانندگی خوشایندی را تجربه کرد و هر کاربر می تواند از طریق تعامل هوشمند انسان و ماشین حس شگفت انگیز آینده را تجربه کند.
به واسطه نوآوری های مستقل، چری خودروهایی با موتور های کلاس جهانی تولید می کند. از موتورهای 3 سیلندر تا موتورهای 6 سیلندر V شکل، از موتورهایی با حجم 0.8 لیتر تا 4.2 لیتر و خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز، موتورهای ACTECO دارای خط تولید کاملا مستقلی هستند. ACTECO سیستم های توربو شارژ، DVVT، TCI، TGDI و دیگر تکنولوژی های پیشرفته را با استانداردهای بین المللی نظیر یورو 4 منطبق کرده است. این تکنولوژی ها به صورت گسترده در تولید اتومبیل های چری مورد استفاده قرار می گیرد و تجهیزات اتومبیل ها نیازمندی های مختلف رانندگان را برآورده می کند.
موتورهای 1.6 لیتری DVVT دومین نسل از موتورهای ACTECO می باشد که به دقت توسط چری طراحی شده و در سال 2011 در بین ده موتور برتر چینی قرار گرفت. چری سیستم ورودی متغیر (VIS) را با سیستم منیفولد طول متغیر (VIM) منطبق کرده است و عملکرد سیستم را هم در دور پایین و هم در دور بالا بهبود بخشیده است. به واسطه تکنولوژی DVVT، باز و بسته شدن فازهای ورودی (مکش) و خروجی (خروج دود) را با دقت بیشتری کنترل می کند و قدرت موتور را افزایش و مصرف سوخت را کاهش می دهد.
VVT قدرت موتور را افزایش می دهد در حالی که مصرف سوخت را در سطح اقتصادی و به صرفه نگه می دارد. (حدود 10%)
در این سیستم، شتاب کاملا خطی شده و کندی توربو را ندارد؛ بنابراین موتور در هر زمان می تواند قدرت را به صورت پیوسته تامین کند؛ از آنجا که بخشی از قدرت موتور صرف این سیستم می گردد، در نتیجه بازده موتور کاهش یافته و منجر به افزایش مصرف سوخت می گردد.
موتور 1.2 لیتری TGDI نسل دوم موتور منطبق بر سیستم بنزینی پاشش مستقیم (GDI) طراحی شده است، زمانبندی متغیر سوپاپ ورود/خروج (مکش/دود)، گشتاور بیشینه خروجی را افزایش قابل ملاحظه ای می دهد. با در نظر گرفتن تکنولوژی پمپ روغن متغیر و تکنولوژی ترموستات الکترونیکی، حجم موتور 1.2 لیتری قدرتی معادل موتور 2.2 لیتر تولید می کند. در حالی که مصرف سوخت به طور چشمگیری کاهش می یابد. با دید طراحی کوچک سازی و سرعت پایین، میل تعادل کمک می کند موتور سریعتر حرکت کند و تجربه لذت بخشی از رانندگی فراهم می کند. این مدل موتور روی اکثر خودروهای چری پیاده خواهد شد.مدل موتور هیبریدی در آینده مصرف سوخت را بیش از پیش کاهش خواهد داد.
پایداری موتور را افزایش می دهد و بطور چشمگیری باعث افزایش قدرت و گشتاور موتور می شود.
بلوغ تکنولوژی سیستم انتقال قدرت چری، ترکیب تکنولوژی سیستم انتقال قدرت مکانیکی و اتومکانیک، هوشمندی، راحتی، سیستم انتقال سریع و با قابل اطمینان بالا، کارایی بیشتر مصرف سوخت، عملکرد قدرتمند خیلی خوب و مزایای دیگر، لذت کاملی از رانندگی را فراهم کند.
سیستم انتقال قدرت قدرت CVT شرکت چری، اولین سیستم انتقال قدرت پیوسته است که به طور مستقل در چین طراحی شده است و موفق شد انحصار شرکت هایی بزرگ چند ملیتی خودرو را بشکند. در مقایسه با سیستم قدیم AT، این تکنولوژی به طور همزمان هم راحتی و هم مصرف سوخت مناسبی دارد. در حالیکه با هزینه کمتر نسبت به گیربکس های AT وارداتی، هزینه را به طور چشمگیری برای مصرف کنندگان داخلی کاهش داده است. با توجه به خصوصیات روانی و نرمی عملکرد CVT، خودرو حرکت نرم، روان و راحتی را در هر شرایط خواهد داشت و رانندگی را لذتبخش کرده است.
گیربکس AMT یک گیربکس اتوماتیک است که توسط کامپیوترکنترل شده و بر مبنای کلاچ خشک و انتقال دنده عمل می کند. AMT ساختار پایه سیستم انتقال مکانیکی را حفظ کرده است. در مقایسه با سیستم رایج AT واداتی، عملکرد AMT دارای کارایی بیشتر، ساختار یکپارچه، هزینه کم، تولید آسان، عملکرد قابل اطمینان، کاربرد راحت و مزایای دیگر می باشد. در مقایسه با گیربکس های MT (دستی)، کاربرد بسیار راحت تری دارد. همچنین قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر است. در مقایسه با گیربکس های CVT، محصول تطابق مناسبی دارد و به علاوه هزینه کمتری دارد و نگهداری آن راحت تر می باشد.
واحد کنترل سیستم انتقال قدرت به صورت یکپارچه طراحی شده است تا بدین طریق کارایی بیشتر سیستم انتقال قدرت را تضمین نماید و مصرف سوخت را کاهش دهد.