تاثیر منطقه بر انتخاب بنزین مناسب

بنزین

اکتان

اکتان درجه کیفی بنزین است.درجه کیفی را بر اساس مقاومت بنزین در برابر حرارت فشار و پدیده خودسوزی اعلام می کنند.هر اندازه عدد اکتان بالاتر باشد ،کیفیت سوخت و مقاومت آن بالاتر و احتمال خود سوزی پایین تر است.درجه اکتان بنزین معمولی 87 و بنزین سوپر 95 است.

تاثیر مدل خودرو و موتور آن بر انتخاب بنزین مناسب

در مورد مدل خودرو و موتور آن باید بدانید که فرق زیادی بین خودروهای مختلف وجود دارد.مثلا خودروهایی که مدرن هستند بهتر است از بنزین با اکتان بالا استفاده کنند اما در خودرو هایی که مدل قدیمی تر دارند و تراکم پیستون کم است ،استفاده از بنزین سوپر تاثیر چندانی در کارکردشان نخواهد داشت و بنزین معمولی جوابگوی نیاز خودرو هست.

تاثیر دستورالعمل کارخانه سازنده خودرو بر انتخاب بنزین

کارخانه سازنده خودروی شما با توجه به اطلاعاتی که در مورد طراحی موتور و میزان تراکم محفظه احتراق و به طور کلی سیستم سوخت رسانی دارد ،بنزین مناسب به شما معرفی خواهد کرد .مثلا اگر موتور خودروی شما توربو باشد،قطعا باید از بنزین سوپر استفاده کنید.

تاثیر منطقه زندگی بر انتخاب بنزین مناسب

مورد آخری که در انتخاب نوع بنزین مصرفی باید در نظر گرفت،منطقه و شرایط جغرافیایی ای است که شما در آن زندگی می کنید.مثلا در هوای گرم و خشک عمل تبخیر بیشتر صورت می گیرد،از طرفی بنزین به سرعت تبخیر می  شود،بنابراین هر قدر هوا گرم تر باشد،تبخیر بنزین هم بیشتر خواهد بود.دلیل استفاده از بنزین با اکتان بالا یا همان سوپر در مناطق گرم و خشک همین است.

 

 

نمایندگی 264 خواجوندی

آدرس فروش:کرج جاده فردیس ایستگاه 110 نبش گلستان 32

تلفن:02636600301-02636649545

آدرس خدمات پس از فروش:کرج جاده فردیس خیابان پیک روبروی دبستان خیبر

تلفن:02636662130-02636662131