وسایلی که نباید در خودرو رها شوند

نکات مهم

عینک آفتابی

موادی که در ساخت شیشه عینک آفتابی به کار می روند،از جمله برخی روکش ها به شدت در برابر گرما آسیب پذیرند.گزارش ها حاکی است،برخی از رانندگانی که عینک آفتابی خود را در یک روز گرم آفتابی روی داشبورد جا گذاشته اند،در بازگشت متوجه آسیب شدید در لایه رویی و محافظ عینک آفتابی خود شده اند.

دارو

اگر عادت به نگهداری قرص و دارو در داشبورد ماشین دارید،این عادت را حتما ترک کنید.قرص ها و دارو ها وقتی یک روز در دمای داخل اتاق خودرو زیر آفتاب که تا 70 درجه و بالاتر هم می رسد،قرار می گیرند،کاملا غیر قابل استفاده می شوند و مصرف آنها نه تنها شفا بخش نیست بلکه ممکن است موجب بروز اثرات سوء در بدن شما شود.

کیف دستی

حتی اگر سارقان با دیدن کیف دستی شما داخل ماشین وسوسه نشوند ، گرمای شدید باعث آسیب دیدن کیف چرمی یا چرم سنتتیک خوهد شد.وسایل داخل کیف ها از جمله لوازم آرایش خانم ها ،موبایل و غیره نیز از آسیب بی بهره نیستند.گاهی جوهر خودکارها و خودنویس ها داخل کیف ها روان می شوند و صحنه های دلخراشی پدید می آورند.

بطری آب

مصرف بطری آبی که ساعت ها در گرمای داخل ماشین رها شده به دلیل تجزیه و نفوذ مواد سازنده پلاستیکی آن به داخل آب،به شدت خطرناک است.آزمایش های زیستی و شیمیایی نشان می دهند ترکیبات ناشی از آزاد شدن این مواد به داخل آب بطری ها پس از گرما دیدن ،سبب سرطان و بیماری های قلبی هستند.پس بطری آب را همراه خود ببرید و در ماشین جا نگذارید.

وسایل الکترونیکی

موبایل و سایر وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و تبلت در گرمای داخل اتاق ماشین دچار آسیب می شوند.دیده شده باتری برخی موبایل ها که روی داشبورد ماشین جا مانده اند در برابر گرمای آفتاب واکنش نشان داده و منفجر شده اند.حتی اگر این اتفاق نیفتد،حرارت باعث کاهش کارایی باتری وسایل الکترونیکی و سایر اجزای داخل آنها می شود.

مواد اشتغال زا

این روزها بسیاری از خانواده ها مواد اشتغال زا را داخل ماشین نگه می دارند تا هر جا ممکن شد،بساط چای ،منقل و کباب را به راه بیندازید،اما یادتان باشد گرمای هوا میتواند این مواد را شعله ور سازد و خودرو نازنینتان را جلوی چشمتان به خاکستر تبدیل کند .بهتر است بی خیال این مواد بشوید و آنها را در خودرو در زیر نور آفتاب نگه ندارید.

 

نمایندگی 264 خواجوندی

آدرس فروش:کرج جاده فردیس ایستگاه 110 نبش گلستان 32

تلفن:02636600301-02636649545

آدرس خدمات پس از فروش:کرج جاده فردیس خیابان پیک روبروی دبستان خیبر

تلفن:02636662130-02636662131