نکات مهم در مورد تسمه تایم

تسمه تایم

از بین رفتن دندانه ها

تسمه تایم معمولا باید هر 60 هزار کیلومتر عوض شود،اما در برخی وسائل نقلیه این عدد می تواند تا 100 هزار کیلومتر هم باشد.تسمه تایم های کارکرده در مدت زمان استفاده شان ،فرسایش و خوردگی دندانه ها را به دنبال دارد.

دورموتور بد عمل می کند

اگر هنگام رانندگی متوجه شدید موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند و دور موتور به 2 تا 4 هزار دور رسیده ،باید تسمه تایم را چک کنید زیرا اگر تسمه تایم شل شده باشد،خودرو شروع به لغزش می کند و در حین شتاب ،دور موتور بالاتر می رود.این می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها هم باشد.

مشکلات استارت و حرکت

تسمه تایم یکی از قطعات خودرو است که کاملا دقیق طراحی شده و همیشه باید تنظیم باشد تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک ،دو بار میل لنگ را بچرخاند.با چرخش میل بادامک ،درچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز باز و بسته می شوند.

متناسب با لحظه حرکت پیستون ها این دریچه ها باز و بسته می شوند .پس اگر زمان بندی این چرخه به هم بریزد بقیه چیز ها نیز از تنظیم خارج می گردند که این امر می تواند باعث درست استارت نخوردن خودرو شود.

مشکلات اگزوز

یکی از مشکلات مربوط به تسمه تایم ،دود کردن بیش از حد اگزوز است زیرا اگر تسمه تایم مشکل داشته باشد،موتور باید تلاش بیشتری برای به حرکت درآوردن قطعات خود کند پس فشار بیشتری به آن وارد می شود و به همین علت دود زیادی از اگزوز خارج می گردد.

نمایندگی 264 خواجوندی

آدرس فروش:کرج جاده فردیس ایستگاه 110 نبش گلستان 32

تلفن:02636600301-02636649545

آدرس خدمات پس از فروش:کرج جاده فردیس خیابان پیک روبروی دبستان خیبر

تلفن:02636662130-02636662131