اینفوگرافی لامبورگینی

لامبورگینی (Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است. لامبورگینی در زمینه طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یووی فعال می‌باشد.

خودروسازی لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ به واسطه فروچیو لامبورگینی تاسیس گردید و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن شرکت خودروسازی لامبورگینی را به مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار خریداری نمود. بنابراین در چارت گروه خودروسازی فولکس واگن که شرکتی آلمانی می‌باشد، لامبورگینی به‌منزله زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی آئودی گردید.
دفتر مرکزی شرکت لامبورگینی در دهکده‌ای کوچک به نام سن‌آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا واقع شده است. در حال حاضر شرکت لامبورگینی زیر نظر مدیریت شرکت خودروسازی آئودی در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های لامبورگینی اونتادور، لامبورگینی سستو المنتو، لامبورگینی اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید و ارائه می‌دهد.موسس شرکت لامبورگینی، فروچیو لامبورگینی است که تحصیلات خود را در فیلد طراحی ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی گذراند. بعد از آن فروچیو به ارتش ایتالیا ملحق شد و در بخش نیروی هوایی به کار پرداخت. به عنوان مکانیک در جنگ جهانی دوم، فروچیو لامبورگینی در یک کارخانه به کار مشغول شد و بعد از جنگ، او با بهره‌گیری از باقیمانده تجهیزات نظامی کارخانه مذکور ، به ساخت تراکتور مشغول شد. فروچیو لامبورگینی عشق شدیدی به خودروهای سرعتی داشت و همیشه رویای سرعت را در سر می‌پروراند. فروچیو در سال ۱۹۴۷ با بهبود دادن موتور یکی از مدل‌های فیات، یک اتومبیل مسابقه‌ای ایجاد کرد و در سال ۱۹۴۸ با این خودرو به شرکت در یک مسابقه محلی اقدام کرد.
 

تاریخچه لامبورگینی از سال ۱۹۴۹تا ۱۹۶۳

فروچیو لامبورگینی در سال ۱۹۴۹ شرکت تولید تراکتور خود را به نام لامبورگینی تراتوری، بنیان نهاد. شرکت لامبورگینی در اواسط دهه ۱۹۵۰ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی ایتالیا گردید. همچنین شرکت لامبورگینی در راستای ساخت سیستم‌های تهویه گرمازا و سرمازا هم فعالیت می‌کرد.
 

خودروسازی لامبورگینی از سال ۱۹۶۳تا ۱۹۶۵

دلایل متعددی از چگونگی ورود لامبورگینی به دنیای خودرو‌ها وجود دارد. بر اساس یک افسانه، بحث بین انزو فراری (رئیس کارخانه خودرو سازی فراری) و فروچیو لامبورگینی این گونه نقل شده است که آن دو بر سر اینکه چه کسی توان تولید خودروهای بهتری را دارد بحث می‌کردند. داستان دیگر حاکی از آن است که فروچیو لامبورگینی دائما از خودروی فراری خود شکایت و عدم رضایت داشت. (به عللی از قبیل تعداد دفعات بردن ماشین به تعمیرگاه، خدمت رسانی ضعیف و غیره). واقع بینانه‌ترین استدلال، پیش زمینه دانش مکانیکی و کار منحصر به‌فرد فروچیو لامبورگینی در حس تجارت بوده است.
 
فروچیو لامبورگینی اوقات فراغت خود را به پیاده‌سازی موتور و سایر قطعات خودرو شخصی‌اش که در اکثر اوقات فراری یا مازراتی بود؛ می‌گذراند. پس از آن شاسی، سیستم تعلیق، ترمز خودرو و سیستم برق‌کشی آن‌ها را بررسی می‌نمود. آنچه که او دریافت، این بود که بسیاری از قسمت‌های وسایل نقلیه او در واقع شبیه به قسمت‌های بکار رفته در تراکتورهای تولید شده در کارخانه او بودند. با این وجود مبلغ دینام یا تایر ایتالیایی نصب شده در خودروی فراری، سه برابر قیمت معمول بود. بنابراین در حقیقت اولین چشم انداز کسب و کار او آنچنان در رابطه با طراحی لامبورگینی میورا نبود؛ بلکه به نوع فرصت کسب‌وکار/درآمد موجود در بازار قطعات ارتباط داشت.
 
در سال ۱۹۶۲ فروچیو لامبورگینی با برداشت ذهنی از کسب‌وکار مکمل، شروع به پایه‌گذاری شرکت خود نمود. در ماه می ۱۹۶۳ او شرکت فروچیو لامبورگینی "اتومبیلی" را بنیان نهاد و زمین بزرگی را هم در سن‌آگاتا بولونیز برای راه‌اندازی فروشگاه خود خرید. فروچیو در آن هنگام طراحی فوق مدرن و تاسیسات تولید را در کنار فضای اداری خود مد نظر قرار داد. در طی چند ماه بعد از پایه گذاری فروشگاه خودرو خود در سال ۱۹۶۳ لامبورگینی توانایی‌های تیم خود را مورد سنجش قرار داد. این سنجش در قالب یک طرح مفهومی خودرو برای نمایشگاه اتومبیل تورین؛ در نوامبر همان سال به اجرا درآمد. با وجود شانس کم و زمان محدود، فروچیو لامبورگینی و تیمش به گونه‌ای موفق به ادامه کار خود و غلبه کردن بر مشکلات گردیدند. با گسترش به موقع برای نمایشگاه خودروی تورین ۱۹۶۳، اولین خودروی لامبورگینی با نمونه اولیه لامبورگینی ۳۵۰جی‌تی‌وی فعالیت خود را آغاز نمود. این مدل خودرو در نمایشگاه، نظر منتقدان را به سوی خود معطوف نمود. در کل این خودرو نه فقط به عنوان تلاش فوق‌العاده فروچیو لامبورگینی به شمار می‌رفت؛ بلکه به سهم خود یک خودروی عالی هم بود . موتور ۳۶۰ اسب بخار ۱۲ سیلندر، نیروی کافی برای این مدل خودرو را تامین می‌نمود؛ که از سوی مهندس سابق فراری، "جیوتو بیتزارینی" طراحی گردیده بود و همچنین تاثیر بسزایی هم در پروژه‌های آینده لامبورگینی داشته است.بعد از نمایشگاه اتومبیل تورین، فروچیو لامبورگینی قصد تولید مدل ۳۵۰ جی‌تی‌وی، اما با طراحی فرانکو اسکالیونه را داشت. او پس از آن با مشهورترین موسسه طراحی میلان، کاروزریا تورینگ، تماس برقرار نمود. فیلیس بیانکی آندرلونی از کاروزریا تورینگ، طراحی ۳۵۰جی‌تی‌وی را برای تولید مدل جدید لامبورگینی ۳۵۰جی‌تی و در ادامه آن [لامبورگینی ۴۰۰جی‌تی] را مکفی دانست. در طی سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ شرکت لامبورگینی برای نخستین بار حس احترام و تقدیر را از سرتاسر دنیا دریافت نمود و مورد توجه بزرگان صنعت خودروسازی واقع شد. بعد از چندین بررسی کیفیت به وسیله نشریات اتومبیل و روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی، محصولات شرکت لامبورگینی آغاز به جذب خریدار نمود.

خودروسازی لامبورگینی از سال ۱۹۹۸ تا اکنون

در نهایت سال ۱۹۹۸ گروه خودروسازی فولکس ‌واگن لامبورگینی را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار خریداری نمود. نخستین مدل ساخته شده زیر نظر مدیریت خودروسازی فولکس ‌واگن، لامبورگینی مورسیه‌لاگو بود، که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد. این مدل خودرو، اولین طراحی نوین لامبورگینی بعد از ۱۱ سال بود که دارای سیستم محرک تمام چرخراز آئودی بوده و فضایی برای دو نفر را ایجاد می‌نمود. همچنین تجهیز شده به درب‌های گالوینگ و موتور ۱۲ سیلندر، با حجم ۶٫۲ لیتر بود. نخستین نسل این خودرو توان ۵۷۲ اسب بخار را با گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر تولید می‌نمود. پانل‌های خارجی بدنه مورسیه‌لاگو به استثنای پانل‌های سقف و درب فولادی از فیبر کربن کامپوزیت تولید شده است. این مدل شامل یک سیستم فعال ورودی مخفی شده در بالای جناحین عقبی می‌باشد و هنگامی که نیاز به خنک کننده موتور باشد بالا می‌آیند. این خودرو از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ با میانگین تعداد ۴۱۰۰ دستگاه، فروخته شد. مدل "لامبورگینی گایاردو" برای این شرکت همچون "موستانگ" برای فورد در دهه ۱۹۶۰ می‌باشد. گایاردو با ویژگی‌های به طور قابل ملاحظه‌ای، کوچکتر از مورسیه‌لاگو، تقریبا مقرون به صرفه‌تر و با یک موتور قابل توجه و محرک کل چرخ، پر سودترین ساخته این شرکت از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۳ بوده است. گایاردو با قالب آلیاژ آلومینیوم، نخست از موتور ۵ لیتری ۱۰ سیلندر و اتصال یافته به گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک بهره می‌برد که توان ۵۰۰ اسب بخار و سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه‌ای را فراهم می‌آورد. از سال ۲۰۰۳ این طرح به سوی پیشرفت و طراحی شده به وسیله جیوجیارو ولوک دانکروولک، با چندین تغییر سبکی و فنی روبرو بوده است. مدل گایاردو ۲۰۱۰ با موتور ۵٫۲ لیتری ۴۰ سوپاپ ۱۰ سیلندر که توان ۵۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر را ایجاد می‌نماید، تجهیز شد. شتاب صفر تا صد ۳٫۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشد. خودروی لامبورگینی اونتادور در سال ۲۰۱۱ برای جایگزینی مورسیه‌لاگو معرفی گردید. لامبورگینی اونتادور ساختار فیبر کربنی با قاب‌های جلو و عقب آلومینیومی را دارا می‌باشد. بدنه آن شامل پوشش فیبر کربنی برای موتور، اسپویلرهای با قابلیت تنظیم و ورودی‌های کناری هوا، کاپوت و گلگیرهای جلو و درب‌های آلومینیومی است. با وجود این قسمت‌های فیبر کربنی انتظار وزن کمتری برای این مدل لامبورگینی می‌رفت ولی اونتادور با وزن نه آنچنان کم ۱۵۷۵ کیلوگرم تولید شده بود. با این وجود خودرو نام برده به لطف موتور ۷۰۰ اسب بخار وی۱۲ با تولید ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار سرعتی می‌باشد. این خودرو شامل لاستیک‌های ۱۹ اینچی در جلو و لاستیک‌های عقب ۲۰ اینچی است.
جعبه دنده ۷ سرعته به لامبورگینی اونتادور در رسیدن به سرعت ۲۱۷٫۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 2,7 ثانیه یاری رسانده است. آن گونه که پیداست طراحی شده اونتادور بسیار زاویه‌ای است به گونه‌ای که در تصاویر مثل یک مدل معنایی به چشم می‌آید. ورودی‌های هوای بزرگ در اونتادور به اطراف حرکت می‌کند و بعد از تغذیه جناحین لامبورگینی اونتادور از هوا، به شدت سقوط می‌نمایند. شکاف‌های گسترده، در هر دو جهت برای جستجوی اکسیژن بیشتر کشیده شده‌اند. در قسمت عقب خودرو نیز شرایط مشابهی موجود است. هم اکنون گران‌ترین ماشین جهان متعلق به لامبورگینی "ویننو" است. این خودروی رویایی و لوکس نسبتا 3برابر بوگاتی ویرون قیمت گذاری شده است.(بوگاتی ویرون دومین ماشین گرانقیمت جهان به حساب می‌آید). حتی سرمایه‌داران بزرگ دنیا به راحتی قادر به خریدن این خودرو نیستند.
 

 

 

نمایندگی مدیران خودرو و چری کد 264 خواجوندی با سابقه بیست ساله در صنعت خودرو از سال 1387 همکاری خود را با شرکت مدیران خودرو با عنوان نمایندگی 264 کرج آغاز کرده و سابقه درخشان این مجموعه گواهی بر جلب اعتماد شما عزیزان است، نمایندگی مدیران خودرو 264 خواجوندی افتخار دارد در تمام روز های اداری هفته از ساعت 9 الی 21 پاسخگو مشتریان گرامی باشد

Tiggo 7

 

Tiggo 5/Arrizo 5/X33S/X22/315